Svärfamiljen

Allvarligt talat, hur mycket ska man behöva ta från svärfamiljen (mest svärföräldrarna)? Det är som värsta terrorn. Just nu är de i Kanada på semester och häromdagen ringde de kl 7 på morgonen och bad oss slå på skype. Vi hade precis vaknat allihopa! Nu idag på eftermiddagen ringde makens syster och bad oss slå på skype så vi kunde prata med föräldrarna. Sen när måste man finnas tillgänglig hela tiden? I eftermiddags var inte ens maken hemma, han var ute en sväng med barnen.

Jag bävar inför Dubai om vi ska ha det så här? Att de ska ringa el smsa och "tvinga" oss till datorn och Skype. De måste ju inse att man kanske inte behöver ha daglig kontakt, och jag blir små irriterad på maken som verkar tycka att bara för att jag inte jobbar och är mer tillgänglig borde jag lägga till dem på min personliga skype och prata med dem. Men jag vill inte ju prata med dem mer än möjligen säga hej när maken och barnen pratar. Även om han kommer jobba mer och ha övernattningar i sitt nya jobb kommer han ju inte vara otillgänglig flera veckor i sträck! Det enklaste är väl om var och en sköter kontakten med sin egen familj? Visst har jag mkt kontakt med min mamma, vi pratar kanske nästan dagligen men oftast räcker det med några rader på msn, ett godmorgon och kolla av att allt är bra om man inte har något intressant att berätta och pappa pratar jag med max en gång i veckan, oftast inte ens det. Om det inte passar att prata så väntar man till en annan gång om det inte är något störtviktigt! Om det ändå gick att förmedla till dem (utan att de skulle bli förnärmade) att jag kunde ha dem på skype men att jag inte vill att de ska ringa, möjligtvis lämna en rad på chatten ifall de inte hört av maken på ett tag och vill kolla att allt är väl. När vi bor så pass långt borta kan de inte längre räkna med att vara delaktiga i precis allt i våra liv!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0