Kom igen SJ!

Alltså vad är det för fel på SJ?! Jag hör historier om folk som sover på arlanda trots relativt sena flygtider för att man inte kan lita på att tåget kommer i tid. Nu tittar jag på morgondagens avgångar och det tåget vi vill ta är ett par hundra kronor dyrare än det före, och det efter, bara för att det är ett "snabbtåg". Saken är bara den att det inte går snabbare än de vanliga tågen för det stannar på alla stationer ändå. Alltså betalar man extra för "privilegiet" att åka i deras "finare" tåg. Vare sig man vill eller inte. Plus att helt plötsligt kostar barnens biljetter inte 5 kronor som på intercity tåg utan 65 (från minnet, inte 100 på det). Då blir jag surkärring och betalar pappa bensin pengar istället. Kostar mig mindre OCH jag slipper sitta på Arlanda och vänta tills tåget går. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0