Det känns så hopplöst

Maken på väg till jobbet när någon sjuksköterska från min lever läkares personal ringer och säger att jag måste komma in och hämta "remiss" (eller vad det kan heta på svenska) för nya blodprov (trots att det bara gått en vecka sedan de senaste proverna och jag inte skulle ha varit dit förrän om 3 veckor till). Anledningen hon gav maken är "some changes". Vad är det för jäkla stil då? Ringer utan att lämna ordentlig information! Eftersom båda makens syskon jobbar på sjukhuset vet ju jag att värdena gått upp (lite) vid båda de senaste proverna men min doktor kan ju inte veta att jag vet och det är ju rätt självklart att om jag måste in för extra prover så är det något som inte är bra, då kunde han väl ringt själv så man kunde få lite information som vad han tänker göra åt situationen osv. Jag blir så himla ledsen och trött varje gång det här händer. Jag mår dåligt över vikten och samtidigt slits jag mellan hopp och förtvivlan när det gäller AIHn. Hur fan ska man få någon ordning i sitt liv när man inte får må (mentalt) bra?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0