Sjukhusbesöket

Idag har varit en väldigt upptagen dag. Väckarklockan ställdes på kl 6 och jag tog bussen 6.45 till sjukhuset. Kl 7.40hade jag tid hos läkaren. Besöket gick bra tack vare svägerskan som fixade och trixade lite i det icke fungerande kö systemet. Det verkade som jag gått upp en del i vikt (4kg) men jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det hela. Mina kläder sitter ju som de gjorde innan och jag har svårt att så mkt vikt skulle ha smygit sig på utan att det märktes på kläderna. Jag fick ventlierat lite om den andra medicinen jag ska börja ta och läkaren tyckte inte att det var så "farligt" som jag har kännt. Jag får väl försöka släppa lite oro och hoppas på det bästa. Efter läkarbesöket gick jag och köade till apoteket för att få mina piller gratis, ska nu börja trappa ner på cortisonet och börja med den där andra sorten. Det var någon form av strejk och de öppnade en timme senare så det var fullt kaos även här. Svägerskan och kom trixade lite till :)  Sedan vidare till hennes avdelning för blodprov. Här nere gäller det verkligen att känna personer överallt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0