The Lorax

Det har blivit klart att sonens årskurs kommer att göra sin show/teater föreställning om ett par veckor. Deras tema just nu är sustainability dvs, vad som är hållbart när det gäller miljön så showen kommer ha med det att göra och man har valt knyta ihop det med boken/filmen The Lorax (förövrigt en riktigt bra film om du inte har sett den).
 
 
 
Barnen har fått göra auditions för de roller de var intresserade av och sonen fick rollen som självaste Lorax. Största problemet med detta är hans kläder, vad ska han ha på sig och hur ska man få tag på det? Orange är ju inte den mest sålda färgen när det gäller kläder! Efter lite resonerande med sonens fröken blev det bestämt att jag skulle försöka sy en onesie (kallar ni det one piece på svenska?) så jag for till Satwa (textil meckat här i Dubai) men jag hittade inget "fluffigt" tyg. Var inställd på något filtliknande material men fick ge upp och ta vanlig hederlig trikå. Spenderade kvällen igår med att rita och klippa mönster och klippa tyg och imorse fick jag äntligen börja sy. Det körde ihop sig ganska direkt när det inte blev bra när jag skulle sy fast blixtlåset. Trikån var för tunn och sträckte ut sig för mycket så dels blev det för mkt tyg "över" längst upp men det blev även gräsligt fult. Efter tre försök gav jag upp och bestämde mig för att sy dit det för hand istället och det innebar ju att det tog en himla massa mer tid än beräknat. Fick klart det när sonen simmade i eftermiddag och imorgon ska jag sy mer. Hoppas det blir skapligt!


Kommentarer
Sarah

Den filmen e bra :)

Svar: Ja en fantastisk film med ett bra budskap
pupa.blogg.se

2016-03-03 @ 18:45:06
URL: http://CheerSarah.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0