Nikkaloukta soppa

Vilken härlig klassiker Nikkaloukta soppa är och vad lätt den är att glömma i mat reportoaren. Ikväll har vi haft våra nya zealänska grannar här och ätit just denna underbara och mättande rätt. Efterråt bjöd jag på chocolate chip cookies. Alltihopa fick tummen upp. De här grannarna är så underbart lättsamma och roliga. Man får skratta mest hela tiden.
 
Innan de kom över var vi till Mushrif park där maken och barnen åkte rollerblades och på vägen hem sprang vi in på Mirdif City Centre för lite snabb shopping också. Jag letar nattlinne och hade hoppats på att jag skulle hitta något på H&M men tyvärr ingen lycka där. Inte heller fick jag köpt någon märkmaskin (label maker). Bara leta vidare....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0