Hell week

Den här veckan har varit lite av hell week för mig. Maken har varit på långflygning till Houston och vi har haft kvällaktiviteter varje kväll. Det innebär att vi kommer hem efter det som är våran normala middagstid och jag måste på rekordtid fixa kvällsmat, hjälpa dottern tvätta håret, packa upp skoväskor, fixa morgondagens lunchlådor, förhöra stavningsläxor och lyssna på dotterns läsläxa. Det är stressigt att få till allt och nu är jag helt slut efter 4 såna kvällar. För att spä på det hela är det idag Askonsdag och alla, vad som känns som, miljoner (indiska) katoliker här i Dubai bara måste gå på mässa. Kyrkan ligger tyvärr granne med barnens skola och imorse missade jag kettlebells för det var totalt kaos utanför skolan. En liten bit på 150 meter tog oss 25 minuter! Det var inte mycket bättre i eftermiddags när vi skulle hem för trots att mässan börjat för 15-25 minuter sedan vällde det in folk. Och minst hälften av de som kom skulle gå över vägen där jag behövde köra. Två gånger (!!) då man måste åka bort och göra en u-sväng och sedan passera samma väg igen. Helt galet! Inom mig svor jag högt och önskade i hemlighet att det inte var så fritt att utöva andra religioner ;) Tack och lov kom maken hem ikväll (men självklart EFTER jag nattat barnen) så nu får han köra till skolan imorgon. Efter helgen har vi också halvterminslov och vi ska åka till Al Aqah och bara ta det lugnt och njuta på våran absoluta favoritplats här i UAE.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0