Gudars

Men gudars vilken vecka det har varit. Maken har förberett sig för sina simulator pass och i samma veva kom mars schemat ut. Vilken överraskning vi fick när han hade fått en flygning de dagar han tidigare hade fått semester! Maken spenderade dyrbar tid som han hade behövt till att förbereda simmen till att försöka lösa detta. Vi skulle ju åka till Malta en vecka och sedan dela på oss då han åker hem och jag och barnen åker till Sverige. Allt blev helt plötsligt upp och ner och jag fick ångest över att bli ställd i en situation där jag skulle bli den som bestämde om barnen skulle få träffa farmor och farfar eller inte. Det är så himla tufft, jag har ju verkligen ingen lust att spendera tid på Malta utan mannen. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det beror på, det är säkert en kombiation av många småsaker. Hursomhelst löste det sig skapligt, han fick tillbaka semestern men de la in en så kallad "available day" dagen innan semestern (istället för den schemalagda lediga dagen) och vi skulle försöka åka en eller två dagar innan hans semester. Schema läggarna fick det att låta som ett misstag och sa att bara hon på semester avdelningen hör av sig tar vi bort den. Maken emailade henne igen men inget hände. Nu är det ju helg här och han är nu på väg till London så det får vänta tills på måndag. I värsta fall åker jag och barnen tidigare och så får han komma själv men vi får se hur det går.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0