Sena kvällar....

....blir de när man ligger och googlar ställen att äta på i New York. När man har celiaki är det inte bara att dyka in på första bästa restaurang/hak, det gäller ju att hitta något någorlunda "säkert". Alla som vet hur mitt humör är när jag är hungrig vet att det inte är rätt utgångspunkt för att hitta något som passar alla smaklökar och kan erbjuda gluten fritt. Varje gång jag ska ut och resa spenderar jag massor av tid på att undersöka vad det finns i restaurangväg som rekomenderas ut glutensynpunkt, det är listor och bloggar och tidningsartiklar. Det är alltid lika kul att hitta små guldkorn som serverar någon form av mat jag inte ätit på länge, kanske inte sedan diagnosen för 15 år sedan! Missförstå mig inte, det är klart att man kan resa med celiaki, och man hittar alltid mat så man överlever men om jag kan få njuta lite av maten på min semester så är det klart värt den tid jag spenderar på research i förväg!
 
 
Tänk de galet goda pizzorna i Italien....
 
 
 
....vårrullarna på Malta.....
 
 
....och prinsesstårtan i Stockholm för att nämna några!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0