Barfota skor

Igår började jag vad som verkade vara hopplöst fall, leta "barfota skor" till kettlebells passen. För att se till att man svingar som bäst ska man inte ha stötdämpande skor, det är barfota eller sk barfota skor som gäller. När jag började täna kb körde jag barfota men avskydde allt damm och sand som fastnade under fötterna även om man borstade av mattan innan man satte igång. Då hade jag tänkt skaffa skor när jag visste att jag skulle hålla ut med träningen men lagom tills jag var redo att skaffa skor slutade vi träna utomhus och flyttade till studio inomhus och då funkade det helt plötsligt bättre utan skor. Nu har det varit många svängar kring vart vi skulle träna men från och med imorgon är vi tillbaka till att träna utomhus och jag mindes den där känslan av lortiga fötter så det var bara att ut och leta barfota skor. Jag hade sett på två ställen i outlet mallen så jag gav mig dit men hittade ingenting! Där jag hade sett "Five finger" skorna fanns inget och på New Balance hade de bara i storlek 40 och uppåt. New Balance har en full pris affär "på stan" men när jag varit in där tidigare hade väldigt dåligt med storlekar så jag valde att ringa innan jag åkte dit. Jag fick då beskedet att de inte hade några barfota skor alls! Gissa om det kändes hopplöst? Som tur var kunde dock min kb tränare påminna mig att Merrell hade barfota skor och att det finns en sån affär i Dubai Mall. Sagt och gjort, eftersom jag skulle hämta barnen i skolan efter kör och swim squad (ja sonen bestämde sig för att ge det en termin till) tänkte jag köra förbi Dubai Mall på vägen dit. Efter lite googlande räknade jag kallt med minst 1000 kronor för ett par skor, om jag ens hittade några. Döm om min förvåning när jag hittade skor för ca 600 kronor! Imorgon ska de invigas.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0