Vilken helg

En del helger blir såna där härliga helger, och en del helger blir riktiga skit helger. Den här helgen har varit en total mix. Gårdagen var mest skit, tanken var att vi skulle shoppa jeans till NY resan och sedan äta lunch men jag blev skogstokig över att maken gav ut mitt mobilnummer i en affär. Det här kan ju låta banalt men jag lämnar inte ut mitt nummer då jag vet att man bli överöst av reklam sms då, både från den butiken men även från andra ställen som säkerligen köper kundkontakter av andra. Det slutade med tidig hemgång och jag stängde in mig på rummet hela eftermiddagen, arg, grinig och besviken. Maken hävdade att han gjorde det som ett skämt (?!) för sonen stog brevid honom i kassan men jag tyckte det var ett jäkligt dåligt skämt. Många timmar senare hade jag lugnat mig så pass att vi tog oss ut till Dubai Mall för middag istället för lunch. Det har svalnat av tillräckligt för att man ska orka sitta ute på kvällen (men dottern var genomsvettig, hon kan ju inte sitta still) och vi fick en kanon trevlig kväll. Som vanligt god mat på Outback och ett par olika varianter på dansande fontänen. Barnen fick även en glass till efterrätt, vi hade Entertainer voucher (betala för 1 få 1 gratis) och de trodde inte sina öron när de fick välja två (!) smaker. De är tydligen inte bortskämda när det gäller sånt iallafall :)
 
Idag har sonen haft simträning och jag har fixat fruktrullar till lunchlådorna och så har vi haft en fin familje eftermiddag med sällskapsspel och en relativt lång cykeltur. Nu har vi alltså laddat batterierna och är redo för sista skolveckan innan "half term" och våran New York resa.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0