Lördag kväll....

....i Dubai är ju som söndag kväll i Sverige. Imorgon drar skolveckan igång igen och det är skönt att vi ändå är på slutspurten. 5 veckor kvar innan vi tar sommarlov! I torsdags fick vi hem ett brev från skolan iochmed att dottern kommer gå från låg till mellanstadiet nu och då kommer klasserna delas upp och blandas. Det är verkligen behövligt för tjejerna och vi fick hem en lista där vi kunde önska vilka barn vårt barn ska ha med i klassen nästa år. Tidigare år brukar det här ske som en övning i klassrummet där barnen inte förstår vad det är för lista de sammanställer men i år fick vi hem ett öppet brev med önskan om att vi skulle diskutera med vårat barn och sedan fylla i en lista på tre barn. Jag var helt inställd på att det skulle vara tre barn från nuvarande klassen men när jag nu lusläst brevet står det faktiskt inte att man ska lista barn från klassen, eller vilka barn de ska fortsätta gå tillsammans med så nu har puman faktiskt en tjej på sin lista som inte går i hennes klass i år. Egentligen hade hon velat sätta endast en person på listan men jag förstår ju att de måste  ha flera alternativ för att kunna sätta ihop pusslet så vi har trixat lite kring det hela men nu är listan klar. Bara hålla tummarna att hon får så många som möjligt från sin lista! I och med detta kommer också den här oron jag får vid den här tiden varje år smygandes. Hur ska det bli nästa år, vilka barn kommer vara i klassen och vilka lärare blir det. Jag vet ju att det inte är något jag kan påverka alls och jag försöker skjuta bort tankarna men det här brevet hjälpte ju inte direkt till om man säger så! Jag säger samma sak varje år, varför oroar jag mig? Alla lärarna på DESS är ju bra!


Kommentarer
Sandra

Hejsan! Så kul att jag har hittat din blogg, gillar att läsa om er vardag i Dubai.

Har en fråga (om du orkar svara). Hur ser terminerna ut i förskola/skola?

Och en till föresten, är barnen utomhus fast det är så varmt nu?

Varma hälsningar Sandra

Svar: Kul att du gillar bloggen! Det blir ett långt svar som kanske kan intressera någon anna med så jag tar och skriver ett helt inlägg om detta!
pupa.blogg.se

2015-05-21 @ 20:37:16
Sandra

Nu så, nu kan jag se. Tack :-)

Svar: Utmärkt!
pupa.blogg.se

2015-05-22 @ 20:35:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0