Färgklickar

Husen vi bor i har alla samma färg, och samma färg i hela huset. Det är ingen ful färg men jag är galet trött på att allt ser likadant ut. Det är ju stenväggar och därmed är det målade väggar istället för tapeter som vi svenskar är vana med och de brukar behöva målas om en så där var 3e år. Nu har vi ju snart bott här i 4 år så det är verkligen dags, massa märken och skrap på väggarna. Därför har det senaste projektet varit att bestämma färger till kök och vardagsrum samt de tre sovrummen. Det är inte alltid lätt att få rätt intryck av de små test lapparna och vi har därför köpt 1 liters burkar för att kunna måla på väggen och få en känsla (i rätt ljus) för hur färgen skulle bli. Idag var vi iväg och köpte de två sista testburkarna och nu är vi helt klara på vilka färger som ska gå vart och på måndag kommer det målare och målar åt oss. Jag känner mig nästan lite besviken för att jag inte kommer få måla själv men maken säger att det är värt att betala någon för att slippa göra för och efter arbetet och det har han kanske rätt i....Nu slipper vi lyfta ett finger, ingen maskering, inget flytt och täckande av möbler osv osv och det är klart att det känns bekvämt och bra! Jag ska försöka ta några före och efter bilder så får ni se!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0