Safari tips (för Kruger)

Tänkte ta och lista mina safari tips, baserat på våra upplevelser och vad jag, med facit i handen, kanske skulle ha gjort annorlunda.
 
1. Överväg flyg från Joburg till Kruger, vi reste från kl 7 till 14.30 med bara några korta pauser på vägen dit och från 8.30 till 17 på vägen tillbaka (visserligen lite längre pauser men ändå).
 
2. Boka boende med ac. Åtminstone om man reser på den Sydafrikanska sommaren! Eftersom vi bokade i sista minuten fick vi ju ta det som erbjöds men det var väldigt svettigt i lodgen. Första natten nästan outhärdligt, andra natten kom ett åskoväder och rensade upp lite och tredje natten var ok iom att vi haft en mycket svalare dag men alla nätter som den första hade varit plågsamt.
 
3. Se till att boka en natt safari. Bolaget vi bokade med hade inte någon information om natt safarin som tilläggstjänst så jag hade inte ens någon aning om att det var möjligt. Detta är något jag ångrar att vi inte gjorde då någon i våran transferbuss hade gjort det och sa att det var så annorlunda och häftigt och mycket lättare att se djuren som är mest aktiva på nätterna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0