Gudars!

Idag när jag körde ut ur parkeringhuset efter sjukgymnastiken upptäckte jag att något hade droppat ner från taket i garaget, något som såg ut som rost, rakt ner på våran vita huv. Det bara lyste rött och jag kände mig inte direkt glad. Stannade till på första bästa ställe och köpte vatten, tänkte att jag häller på det här så det inte fastnar och så får jag tvätta av ordentligt när jag kommer hem. Mitt hjärta stannade dock helt när bara hälften av det rödaktiga försvann med vattnet. Ursäkta språket men fy fan vad surt! På vägen hem såg jag även spåren av en liten pöl med rinnspår i vitt som gjorde att det glansiga i lacken försvann och jag trodde såklart att lacken var helförstörd. Maken var såklart på jobb, så som det alltid är när något händer. Jag kunde inte släppa det här så när inte vårt vanliga bilschampo fick rent fäckarna och barnens simlektioner var inställda pga sandstorm åkte vi iväg för att leta hjälp. Jag hoppades kunna hitta något bättre rengöringsmedel på bensinstationen här i DSO men ingen lycka där. Killen som tittade på det trodde det var färg som droppat ner och han trodde jag kunde få hjälp på ett ställe som jobbar med lackrengöring. Han var rätt säker på att det skulle gå bort bara de hade rätt medel och det lugnade mig betydligt. Han trodde inte att det spelade någon roll om jag fick det åtgärdat direkt eller väntade tills imorgon men det hängde över mig som ett regnmoln. En kompis hade föreslagit ett ställe mot IKEA hållet till så jag tänkte prova där innan jag gav upp för dagen. Två jätte snälla killar (som däremot inte kunde någon engelska så jag har ingen aning om vad de gjorde) putsade lite på huven med två olika grejer och helt plötsligt var min huv vit igen. Alltså, den lycka som då infann sig är nästan obeskrivlig. Bilen är ju visserligen inte direkt ny längre men den röda blobban mitt på huven som lyste mig rakt i ögonen när jag körde gjorde mig så himla besviken och upprörd, trots att jag ju inte kunde klandras för det som hände, ingen kunde väl tro att man inte skulle kunna parkera vart man ville i parkeringsgaraget?! Jag glömde fota hur det såg ut men det är nog egentligen lika bra, den där hemska upplevelsen vill jag helst glömma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0