Det eviga letandet....

....efter en bra städare fortsätter. Vilket i-landsproblem liksom! Har precis satt mig ner efter att ha röjt upp lite i huset i väntan på städare nr 3. Jag är rätt säker på att jag skrev om den urfåniga stölden som våra städare stog för strax innan jul och besvikelsen var ju så klart enorm. Vi hade ju ett så himla bra upplägg där vi inte behövde vara hemma för att släppa in eller ut dem och korta stunder men flera gånger i veckan (de flesta företag kräver 4 timmars bokning). Hursomhelst har vi nu gått igenom två städerskor sedan dess och inte varit direkt nöjda. Den första blev vi rekomenderad av en annan svenska och hon var väl helt ok men ganska seg, det hon gjorde på 4 timmar gjorde våran tidigare städare på 2. Hon slutade dock jobba för företaget och introducerade en ny tjej som knappt kunde ett ord engelska trots ett par år i Dubai. Hon har väl städat skapligt men jag har tyckt att hon slarvat med dammandet och det är ju det värsta jag vet när det gäller städningen så att få göra det själv kändes inte ok, då kunde jag ju städa helt själv istället för att betala någon för det. Jag fick spader för två veckor sedan när ersättaren bytte lakan i våran säng men inte i barnens rum bara för att vi glömt lägga fram nya. Vem som helst som kunde kommunicera och som kunde tänka ett steg längre skulle ju ha frågat om det var ett misstag (alla lakan har bytts alla andra lördagar när hon varit här) och detta i kombination med en del andra småsaker gjorde att vi bestämde att hon inte skulle komma tillbaka. Maken försökte förklara för henne att hon inte skulle komma nästa vecka (detta för att ge oss chans att prova en annan städfirma vi varit nöjda med tidigare). Iom makens simulator pass i helgen var det fullt upp och vi bokade aldrig in någon annan städfirma utan det blev bortglömt men på lördag morgon kom dottern upp och väckte mig för att tala om att jag sovit så länge att städerskan redan kommit! Hon hade alltså bara nickat och sagt "yes sir" till maken utan att ha en aning om vad han sagt, kanske stog hon här utanför och väntade den lördagen vi var i Sydafrika också! :O Nu idag väntar jag alltså på en städare från det företaget vi var nöjda med tidigare och hoppas att det blir mer effektivt städat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0