Ramadan Kareem

Imorgon börjar Ramadan här i Förenade Arab Emiraten och jag är rätt glad att vi åker på lördag. Det är väl varmt nu (45 grader när jag satt vid poolen under dotterns simning idag) och det är ganska besvärligt att komma ihåg att man inte får dricka "bland folk". Dottern pratade om Ramadan och sa att några barn i hennes klass ska fasta och ser jätte mycket fram emot den här tiden. Hon var lite sugen på att prova men med tanke på att hon brukar avlida av hunger redan en knapp timme efter uppvaknandet tror jag inte hon skulle palla med det :)
 
Jag önskar alla muslimer en välsingnad Ramadan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0