Ett kärt besvär

Visserligen har vi en hel del saker kvar att beta av innan sommarlovet kan börja men vi åker en vecka tidigare än skolan slutar så det är bara tre veckor kvar och tiden går fortare än man kan tro. Jag tror inte jag nämnt det i bloggen men vi har ändrat lite i vårt sommarlovs schema. Jag upptäckte att det finns en studio tour strax utanför London där man kan se kläder och scener från inspelningarna av Harry Potter filmerna, lite som ett HP museum. Barnen är helt Potter galna just nu, sonen har läst alla böckerna och vi är inne på andra omgången av filmerna så det gäller att ta sig iväg just iår, nästa år kanske det inte är lika spännande. Det här är ju underbart för mig som även jag är ett Potter fan och jag tänkte att det kunde bli ett riktigt "treat" för oss alla tre. Vi hade sån tur att vi hittade flygbiljetter till London på datum som passade så vi börjar med två dagar i London innan vi far vidare till Malta där vi möter upp maken. Där stannar vi ungefär en vecka innan vi åker till Sverige, alla 4 tillsammans.
 
En av de två dagarna kommer att gå åt till Harry Potter, men jag har alltså det kära besväret att planera våran dag i London, vad ska vi se och hur ska vi få ut det mesta av våran dag. Håll tummarna för gott väder!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0