Sverige

Nu är vi i Sverige och nu ska alltså sommarlovet börja på riktigt. Dagarna på Malta var så fullspäckade att jag knappt hann med att andas och helt ärligt ska jag säga att det var för mycket. Jag ligger ju rätt efter med bilder just nu men jag ska försöka att komma ikapp snarast.
 
Resan hit gick bra ända tills vi kom till Arlanda och jag skulle köpa tågbiljetterna. I vanlig ordning hade vi inte köpt några i förväg ifall det skulle bli förseningar på flyget och när jag stog vid automaten fanns det inte en biljett att köpa på något av de två tågen upp till Dalarna! Självklart hade jag inte heller några pengar på mobilen utan fick ta mig mot Pressbyrån för att ladda på sim kortet och under tiden hann mamma ringa och fråga hur hon kunde hjälpa. Hon hade nämligen upptäckt hur läget var och redan hunnit söka runt efter alternativ. Problemet var att vi var 4 personer med massa baggage och trots att hon har en kombi skulle vi aldrig fått plats i mammas bil i och med att maken var med. Mamma hade då kommit på att det måste varit pga av Peace and Love festivalen i Borlänge som tydligen återuppstått och började just den dagen som alla tåg till Dalarna var fullbokade. Jag fick inte heller tag på pappa så lösningen fick bli en redig omväg, vi tog oss till Stockholm och vidare därifrån via Bålsta, Västerås och till Ludvika. Inte riktigt rätt men ändå närmare än Arlanda. Vid det här laget att vi fått tag på pappa och han föreslog att mamma skulle hämta oss i hans (mycket större) bil istället för att två bilar skulle hämta oss. 4 timmar senare än vi skulle varit hemma hos mamma anlände vi, rätt trötta och möra men som sagt, nu ska vi äntligen få slappa och njuta av sommarlov!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0