Metropoolen

I söndags hörde en kompis av sig och undrade om jag och barnen ville åka med till badhuset på måndagen. Självklart ville vi det, förutom att barnen är blötdjur jobbade min mamma och vi hade ingen möjlighet till tansport så vi tog tacksamt emot allt som bjöds! Vi åkte till Metropoolen i Avesta och jag måste säga att det var ett riktigt toppenställe! Inte alltför dyrt inträde och lagom mycket att göra. Det fanns plask pool, barn pool, två banor för motionssim, en för crawl och tre banor för lek, två bubbelpooler, en "rondell" med strömt vatten som gick runt runt och så en vattenrutschbana. Den som känner mig vet ju att jag avskyr att få vatten över huvudet plus att jag inte ser något utan mina glasögon så jag får alltid ha dem på mig även när jag badar så rutchbana är inget som jag brukar åka men här såg jag att vattnet var väldigt grunt där man kom ner så jag bestämde mig att ge det en chans. Jag ska erkänna att jag satt livrädd hela vägen ner men längst ner var det även lite motström så farten saktades in lagom tills man kom ner! Helt perfekt för fegisar som jag :) Vet inte hur många gånger jag och barnen åkte efter det. Vi åt lunch där, jag hade sallad med till mig själv men köpte mat och dryck till barnen. Det stog visserligen att man skulle rådfråga om man hade matallergier men med celiaki och inga kolhydrater är jag väldigt nöjd med att jag tog med en sallad. För 25 kronor fick man barnmeny och det fanns pannakor med sylt, köttbullar med mos och korv med mos. 10 kronor för en festis och 15 kronor för en kladdkaka med med grädde. Helt humana priser alltså! 4 timmar efter att vi kom fick jag och kompisen släpa ut våra barn och åka hem, de hade nog gärna stannat längre medans vi vuxna var helt mosiga. Hit hade vi nog aldrig tänkt tanken att åka på egen hand, vilken tur man har som har vänner som tänker på oss och bjuder med oss på sånt här!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0