Hogwarts

Den sista delen i Harry Potter utställnignen var en jätte model av Hogwarts som användes i filmandet av tex vyer. Här kändes hela upplevelsen vemodig och ingen av oss ville egentligen åka hem. Sorgliga berättelser i audio guiden om sista inspelningsdagarna, hur ingen ville säga orden "it´s a wrap" och hur producenten sprang ut och grät hysteriskt efter sista scenen. Blödig som jag är fick jag för mig att jag kunde känna hur sorgligt det var för de som jobbat med filmerna. Det tog 10 år att spela in filmerna, skådespelarna var bara barn när de började men hann bli vuxna! De bodde i princip där i Leavesden och man satte till och med upp en skola för att kunna utbilda barnen samtidigt som de jobbade.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0