Sport day

Båda barnens sportdagar regnade bort förra veckan och blev uppskjutna! Ja, helt ärligt, det regnade hela dagen när tvåorna skulle ha och natten till sonens hade vi världens åskoväder av malteiska mått. Det dånade och smällde så inte ens jag kunde sova mig igenom det och regnet fullkomligt vräkte ner. Tvåorna hade sin i torsdags medans treorna hade sin idag. Sonen har bävat den här dagen, av någon anledning har han nu blivit medveten om att hans löpteknik är jättedålig och han blir ifrån sprungen direkt. Han har, halvt på skämt, försökt komma på anledningar till att han skulle slippa vara med på sportdagen och det gör ont i mamma hjärtat. Vi har självklart sett att han inte springer bra, han springer på hälarna om man säger så, men det är inget som vi velat göra någon grej av så han skulle bli uppmärksammad på det. Nu däremot måste vi ju försöka hjälpa honom (han själv vill jobba på det här), det är ju inte meningen att man som 8 åring ska avsky gympan bara för att man inte har bra löpteknik. Jag är själv ingen sprinter, har aldrig kunnat springa fort men däremot kötta på kilometer efter kilometer men jag har googlat lite, tittat lite på youtube och läst en massa och hittat några olika tips och nu ska vi försöka komma ihåg att öva en liten stund flera gånger i veckan. Förhoppningsvis kan vi sedan ge oss ut på kortare löprunda tillsammans när vi är i Sverige i sommar :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0