Andra julafton!

Som vanligt bad svärföräldrarna oss att köpa presenter till barnen å deras vägnar. Det är ganska bra för nu får barnen bra grejer istället för det "räppel" (är det dalmål?) de brukade få. Barnen önskade sig Lego och eftersom man får mycket mer lego för pengarna i Sverige än här beställde jag på nätet med leverans till mamma. Detta i kombination med att vi ville köpa makens presenter i Sverige gjorde att vi valde att fira en andra julafton i Dubai efter Sverige besöket istället för före. I Sverige hade jag fått två berlocker till mitt pandora armband av "barnen" så jag trodde det var färdigt med presenter till mig (förutom en topp och en pandora berlock som var från svärisarna som jag valt ut själv) men där bedrog jag mig visst. Jag fick en ytterligare en handväska av maken! Vi hade pratat om att jag ville ha en brun och en svart handväska av bättre kvalitet och jag valde en gång bort en kanonsnygg lila och brun väska på Cole Haan för att den inte var enfärgad och därmed inte skulle matcha med allt och jag kallade det överkurs att ha så många så pass dyra väskor, jag är ju inte ens en "handväskmänniska". Jag fick en svart Rivali i julklapp förra året och en brun Micheal Kors i födelsedagspresent och efter det ångrade mig om Cole Haan väskan men det var ny kollektion och väskan fanns inte mer. Jag har suktat lite över en blå och vitrandig MK väska (klickbar länk) men känt att modellen är för stor för mig. Nu hade han varit på Macy´s på sin senaste New York flygning och valt både länge och väl och köpt mig en överkurs väska, i lila! Helt oväntat och jag blev kär direkt, kanske har jag blivit en handväskmänniska ändå? :D
 
 
Färgen syns inte så bra på fotot så här kommer även en länk till officiella hemsidan, fast min är i storlek medium. Gissa om jag längtar tills gipset är borta och jag kan använda den!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0