Panik

Jag har länge funderat på att göra om min förlovingsring lite. Under den tiden jag kunde ha båda ringarna samtidigt irriterade det mig lite att den var smalare på baksidan än på framsidan men det blev inte av att göra något åt eftersom det inte var så stor grej och sen blev ju båda ringarna för små. Efter att jag fixade storleken på vigselringen har jag liksom saknat min förlovningsring och tänkt att när jag fixar storleken ska jag även göra om den så den passar bättre med min vigselring. Nu när vi hade gäster här som ville till Gold and diamond park bestämde jag mig för att ta med mig ringen och få den fixad. Skulle få hämta efter torsdagen så idag när vi skulle till skolans julmarknad åkte vi tidigare och tänkte hämta ringen. Efter att ha väntat i en halvtimme utan någon form av kommunikation visade det sig att ringen var "misplaced" och kunde inte hittas :O Gaahhhhh!!! Paniken infanns sig så klart men jag insåg att det inte var någon idé att ställa till med bråk, de måste ju få chansen att hitta den och de erbjöd sig att leverera ringen hem till mig istället. Jag sa att jag skulle vara ute på eftermiddagen men att jag skulle vara hemma efter 17 men samtidigt bad jag dem kontakta mig så snart de hittat ringen och så åkte vi därifrån. Det kändes inte bra men som sagt, jag kände ju ändå att det inte var någon idé att tjafsa förrän det var klart att ringen var helt borta. Jag bestämde mig för att ge dem till efter julmarknaden och om jag inget hört vid det laget skulle jag ringa upp dem och kräva få prata med någon chef. Kollade telefonen flera gånger men inget missat samtal så på vägen hem ringde jag upp dem. Då visade det sig att ringen var upphittad trots att ingen kontaktat mig och killen lovade skicka leverans snarast. Jag kände mig skeptisk, vågade inte ropa hej förrän jag sett och provat ringen. En timme senare ringde det på dörren och där var min ring, den såg precis ut som jag ville ha den. Vilken lycka! Kan knappt sluta titta på mitt ringfinger :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0