Tar emot bucklan...

...som världens sämsta mamma. Sonen berättade idag att i hans grupp i klassrummet är han ensam med 3 tjejer och det tycker han inte om. Han berättade vidare att i guppen brevid sitter bara pojkar "its not fair" var hans kommentar. Vad säger man liksom? Jag minns att vi möblerade om och fick sitta i olika grupper på låg och mellanstadiet så jag frågade om de bytte platser med jämna mellanrum men nej, de hade suttit i samma grupper hela skolåret förutom att en pojke som satt i hans grupp flyttade i början på november och blev ersatt med en tjej. Han har alltså suttit med bara tjejer sedan november men inget sagt och naturligtvis har jag under kvällen funderat över detta.....varför har han inte sagt något tidigare? Har han inte velat/vågat eller har det hänt något nyligen som gjort att han fått nog av tjejerna? Jag måste utreda detta vidare men just nu känner jag mig som världens sämsta mamma när det verkar som min son inte har vänt sig till mig när han haft bekymmer.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0