Oh dear oh dear...

Jag letar balettklasser till puman....vilket projekt! Hon har kört dubbla danslektioner på tisdagarna, först balett och sen hip hop. Vid slutet av varje termin frågar jag om hon vill fortsätta med båda danserna och hon har alltid svarat ja. Ända fram tills nu alltså. När jag frågade hur de vill göra nästa termin svarade hon att det är för jobbigt med dubbla lektioner och hon vill bara dansa hip hop. Detta är självklart helt upp till henne men eftersom hon nu dansat i tre år frågade jag henne varför hon inte ville dansa balett mer, om det var för att hon inte gillar balett längre eller om det bara var för att det var jobbigt med dubbla lektioner. Hon svarade att hon gillar båda danserna men att det är för jobbigt med två lektioner på rad. Jag som ju var lite skeptisk till hela den här balettgrejen när hon ville börja tycker nu att det ändå är en rätt bra träningsform. De får öva på rörelser, kroppshållning, smidighet och koordination och det är väl aldrig fel? Jag vill inte pusha henne att göra något hon inte vill men samtidigt tänker jag att hon kanske ångrar sig senare så jag frågade henne om hon ville att vi skulle leta upp en annan balett klass åt henne, på en annan dag och hon sa "Jaaaa!" Nu letar jag alltså balettklasser och det är svårare än man kan tro. Det finns obegränsat med klasser men att hitta någon som ligger nära nog så man slipper sitta en timme i bilen varje gång och samtidigt passar in i schemat med simlektionerna är alltså lättare sagt än gjort. Kanske har jag något på gång men det är på torsdagar som ju är sista skoldagen i veckan, en kort skoldag som jag helst ville lämna fri för eventuella playdates eller snabbturer till poolen....
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0