Farväl Year 2

Idag ska jag, som klassmamma tacka av Ms. W och Mrs M. Ska bli skönt att stänga klassmamme kapitlet måste jag säga, det har varit lite för många olika viljor och åsikter....Det har varit ett år där sonen lärt sig ofantligt mycket även om jag inte kännt mig alls lika delaktig som tidigare iom att fröken inte önskat hjälp i klassrummet som de två tidigare åren. Har känts lite tråkigt och nästan känt mig lite överflödig på något sätt. Fröken har inte heller varit direkt öppen och lättsam och delat med sig av anekdoter från skoldagen. Självklart har samåkningen påverkat med, man har inte riktigt tid att småprata när det är 4 barn som väntar på att få komma hem! Men vi blickar framåt mot Year 3 som sonen nu när han vet sina fröknar och nya klasskompsiar längtar till och där fröknarna redan pratat om "open door policy" så det blir nog toppen!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0