Otursdag

Vissa dagar bara är så där....när inget går rätt.
 
Imorse när jag kom hem från att ha kört barnen till skolan var N här och städade och så länge han är här lämnar han bakdörren öppen så jag gick in den vägen. När jag åkte till kettlebells gick jag även ut den vägen vilket jag när jag kom hem insåg var ett stort misstag. Det innebar att jag hade glömt ta med min egen nyckel så eftersom städningen var klar var dörren låst och jag kom inte in! Som tur var var han i kvarteret och städade så jag kunde åka dit och hämta hans nyckel så jag kom in.
 
Efter att jag hämtat barnen i skolan  skulle vi träffa svenskarna i Creek Park och hon hade aldrig varit där men jag sa att det är inga problem, det är bara att ringa om det blir något strul. Jo tjena! Naturligtvis glömde jag mobilen hemma! Som tur var löste det sig och hon kom rätt med taxin och vi hittade varandra men man kan ju bli knäpp för mindre.
 
Tidigare i veckan, eller om det var förra veckan skulle jag laga tomatsoppa och hade sett till att köpa passerade tomater...trodde jag ja, när jag skulle laga soppan hade jag bara krossade! Nu på kvällen skulle jag fixa ihop morgondagens lunch, lasagne, för att vi skulle slippa stressa i och med att barnen har simlektion imorgon och när jag öppnade mina krossade tomater till köttfärssåsen upptäckte jag att jag den här gången köpt passerade istället för krossade?! WTF liksom?
 
Nu ger jag upp för idag, hoppar i säng och hoppas att inget annat hinner gå fel innan jag somnat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0