OS

Vilken panik! Självklart visste jag att OS invigdes igår men jag är så van vid att all sport är sent på eftermiddagen/kvällen för min del så jag hade inte tänkt på att kolla av med maken vilka kanaler som visar osv. OS däremot är ju hela dagarna insåg jag vid lunchtid och slog på tvn för att försöka kolla upp vart jag kommer kunna se damernas skiatlon och eurosport visar inget OS. Letar vidare och tänker att sky italia ska väl ha OS kanaler och efter mycket om och men hittar jag dem men underligt nog har jag bara OS kanal 1,3,4 och 5?! Problemet är vidare att våran kanalinfo inte funkar så bra så jag lyckas inte utröna vilken kanal, om ens någon, som kommer visa just det jag vill se. Sky hemsidan är såklart endast på italienska så ingen hjälp där, trots att jag lyckades hitta skapligt rätt men ingen tvtablå. Maken är och kör sim så jag vände mig till facebook för att få hjälp. Våra italienska grannar hörde av sig och maken i familjen kom över och hjälpte mig så nu vet jag iaf vilken kanal jag ska ha på (tack och lov inte 2an, som jag ju inte har). Barnen äter nu sitt lördagsgodis och vi sitter redo att hejja på de svenska tjejerna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0