4 timmars försening.....

Som vanligt tog vi tåget till Arlanda, trots lång kö gick incheckningen bra men vi möttes av beskedet att planet var minst 4 timmar försenat! Inte direkt vad man ville höra kan jag lova....Lite kontakt med maken och det visade sig vara dimma och kaos i Dubai. När det var som värst kunde 4 plan i timmen lyfta (detta att jämföra med ca 30-40 plan i timmen normalt). Först kändes det jätte jobbigt men jag insåg rätt snabbt att det kunde varit mkt värre, vi kunde ju ha rest med planet från Dubai och fått sitta dessa 4 timmar på flygplanet och väntat på att få lyfta! Nu var vi ju på flygplatsen och kunde röra oss fritt. Dessutom fick vi matpengar på 200 kronor per person att äta för så det gick verkligen ingen nöd på oss. Själva flygresan gick sedan smidigt och bra, barnen har verkligen växt till sig och fått rutin på resandet. Jag behöver inte längre underhålla dem konstant, de tittar på film, tv och spelar spel på egen hand och jag tittade till och med på en film! När vi kom fram till Dubai gick det mesta smidigt och våra väskor låg redan på bandet när vi kom dit, maken väntade på oss och redan en timme efter landning var vi hemma och kunde krypa i sängs.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0