Stenläggning

Trots att fredag i Dubai är samma sak som söndag i västvärlden dök igår morse 6 personer upp för att fixa stenläggnignen på vår bakgård. Det började ju rätt bra, jag övervakade från fönstret, ända tills de insåg att de inte hade tillräckligt med röda stenar. Då började de ta av de gamla som vi hade sedan tidigare, som använts att skilja av gräset från rabatten förut. Dessa stenar var begagnade redan när de lades i november så självklart är det jätte skillnad i färg mot de helt nya som lades idag. Jag fick alltså gå ut och "bråka" med dem. Deras engelska är alltid dålig så det gäller att prata klarspråk.
 
Jag: "This is no good"
Killen: "Yeees, very good"
J: "No, different colour"
K: "Yes, this one is old"
J: "Yes but I dont want old!"'
K: "Ok, ok, we change"
 
När jag sedan gick in började ett evinnerligt tjatter på deras språk, jag tror de tyckte jag var dryg men allvarligt talat, trodde de att jag skulle acceptera ett halvkasst jobb? Jag vill väl att det ska se snyggt och fint ut när det är klart!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0