Sandstorm

Efter skolan idag kom våra grannar över på lite fika och lek (deras son går i gossens klass) och medans vi satt och pratade blev det jätte mörkt och en sandstorm drog in. När de skulle gå hem igen fick de sand i ögonen så fort de gått utanför dörren. Själv var jag tvungen att åka en snabbis till Spinneys (vår lokala mataffär) och på den minuten eller två det tog att gå från bilen och in igen hade jag fin fin fin sand i hela ansiktet, jag fick liksom borsta bort det! Tog några bilder så ni får se hur det kan se ut när det är sandstorm! (observera att jag stannade bilen när jag knäppte kort!)
 
 
Såna här drivor med sand låg det på vägen in till Spinneys
 
 
 
 
 
Ett träd som gett upp!
 
 
Imorgon ska jag försöka komma ihåg att ta en bild och ladda upp mot samma håll så ska ni få se vilken skillnad, det ligger ett högt hus som man knappt kan urskilja i bakgrunden!


Kommentarer
Bohemhoe

Jäklar va det ser ut att blåsa!

Svar: Det blåste på rätt bra men sanden är så lätt att det ändå inte behövs allt för mycket vind för att den ska flyga runt!
pupa.blogg.se

2013-09-15 @ 08:04:17
URL: http://bohemhoe.blo.gg/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0