Dödsannons

Idag var farmors dödsannons i tidningen. Vilka fina och passande ord de hittat!
 
"Jag drömmer jag vandrar i skog och mark
Jag drömmer att jag åter är frisk och stark
Väck mig inte ur dröm så skön
Låt mig få sova, det är min bön"
 

Sjävlklart dras känslor upp igen, och jag blir ledsen både för att farmor inte finns mer men även för att jag inte kommer kunna vara där på begravningen. Äntligen finns direktflyg men den här månaden är makens "reserve" och det innebär att han inte får något schema utan får besked kl 18 varje kväll vad han gör dagen efter. Detta innbeär att mina val är att barnen missar skolan och jag tar dem med mig eller att jag inte åker. Självklart vill jag vara med men det känns inte rätt mot barnen att göra den relativt långa resan för så få dagar. Det skulle såklart kosta en hel del pengar och de skulle även missa skola.....Jag får istället be mamma fixa blommor till begravningen och sedan gå med egna blommor när vi kommer till Sverige nästa gång.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0