Stolt puma!

Dottern kom hem från skolan igår med världens leende på läpparna. Hon såg så lurig ut och höll upp 4 fingrar och jag fattade verkligen ingenting trots att jag vissste att hon nog skulle provläsa för nästa boknivå. Frågade om hon hade något bus på gång och hon sa jaaaaa, BB4! Jag vet inte om jag skrivit om detta förut men barnen läser i olika nivåer, BB (BookBand) för att alla ska kunna läsa på den nivån som passar just dem. Hon tragglar ju och gillar inte att läsa så det är tjat och små bråk varje gång men mot slutet märks det att hon fått till flytet lite bättre. Nu fick hon alltså  utdelning på detta och fått flytta upp en nivå! Hon var så glad och studsade och berättade om hur hon fått läsa med fröken som tyckte hon var redo. Böckerna blir dock aningen längre och med svårare ord så nu gäller det att hon behåller den positiva känslan inför fortsättningen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0