Min son, en bokmal!

Jag inte göra annat än konstatera att min son är en bokmal. Han är verkligen lik mig i sättet på många vis....Han har fått flytta upp en nivå i skolläsandet och läser nu "free readers" vilket innebär att han får läsa på egen hand, vi vuxna behöver inte lyssna. De vill fortfarande att man ska lyssna med jämna mellanrum men man måste inte lyssna på allt vilket är skönt, böckerna var lite väl långa mot slutet. Hursomhelst, nu när han får läsa på egen hand är det "roligare" böcker. Den första han kom hem med var en Roald Dahl bok. Jag antar det beror på att han gillar den här sortens böcker så bra men han plöjer igenom dem som en galning. Igår läste han en 170 sidors bok, la den bara åt sidan för att äta och göra sin läxa! Inte riktigt samma sak idag, han har läst i bilen på vägen hem och sedan hela kvällen....boken på 125 sidor är urläst. Jag ska inte klaga, böcker är en underbar värld och han lär sig ju kanon mycket när han läser, och hellre en bokmal än en som man måste bråka med för att få något läst! Gud vad glad han ska bli för sin julklapp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0