Glutenfritt i Verona

 Vi hade inte planerat våran sista hela dag i Italien ordentligt, vi trodde vi skulle göra det när vi kom till Florens men så var det strul med internet i lägenheten så vi fick improvisera. Därför hade jag ingen lista på restauranger att äta på, vi var inställda på att ta en burgare på mc donalds i värsta fall. Vid Piazza delle Erbe fanns dock många trattorior och vi kollade av några menyer. Hittade Caffe Barbarini som hade glutenfri pasta så jag tog penne bolognese. Jag har för mig att portionen kostade runt 9 euro och det var inget påslag för glutenfritt och maten var riktigt god. Pastan var visserligen trasig och lite ihoptryckt, jag tror jag vet vilket märke det var för på Malta fick jag en sort som alltid blev sådan ut när man kokat den.
 
 
Jag tror säkert man kan hitta flera ställen om man kollar italienska celiaki förbundets hemsida men jag tycker det var postitvt att vi kunde hitta något glutenfritt utan att ha googlat i förväg.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0