Tandläkaren

Vi har verkligen tur som har fått världens bästa tandläkare till barnen efter pumans trasiga tand för snart 2 år sedan. Jag har aldrig haft tandläkarskräck men jag förstår att man kan tycka det är lite läskigt. Hursomhelst rekomenderas man att gå till tandläkaren var 6e månad här och vi gör väl som de säger, oftare än vad man säger i Sverige har jag inget emot. I söndags var det barnens tur att gå till tandläkaren och när vi berättade det blev de båda jätte glada! Inget av barnen tvekade att hoppa upp i stolen och svarade glatt på tandläkarens frågor och han sa att allt ser jätte bra ut i deras munnar. Det är konstigt hur "mallig" man kan bli när någon säger något som bekräftar att man gör rätt!
 
På tal om tänder, sonens övre framtänder har varit lösa sedan innan sommaren men verkar aldrig vilja ramla ur men nu är det snart dax! Han är helt uppspelt och kan inte vänta....ikväll har jag lovat hjälpa honom att vicka lite hårt ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0