Varm i hjärtat

Kvällens pasta sås gick inte hem hos barnen så jag sköljde av deras pasta och så fick de äta utan sås. Sonen ville även skölja sin gaffel och frågade från diskbänken vilket durkslag som var glutenfritt så att han inte skulle skölja sin "glutengaffel" över mitt durkslag. Självklart vet barnen att jag måste äta glutenfritt och att de måste vara försiktiga när de äter pasta eller annat med gluten så att de inte skvätter något i min mat men vi har aldrig pratat om just durkslagen. Han måste helt enkelt ha sett två durkslag i diskhon och tänkt till helt på egen hand! Mäkta imponerande faktiskt, speciellt när det finns en del som inte alls förstår hur viktigt det är att vara försiktig med olika redskap i köket när man inte har ett helt glutenfritt hushåll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0