Pasta sås

Man kan nästan tro att det här blivit en matblogg men så är inte fallet. Självklart vill jag dock dela med mig när jag hittar något väldigt gott eller enkelt att laga eller baka. Här kommer gårdagens pasta sås som jag tyckte var sanslöst god men tyvärr inte gick hem hos mina barn trots "löften" från en annan mamma att det är ett jätte enkelt sätt att få i barnen grönsaker :)
 
Ugnsgrilla dina favorit grönsaker. Jag tog morötter, paprika, champinjoner, squash, lök och vitlök som jag blandat med lite grillolja och rörde runt var 10e minut tills de var mjuka och fått lite färg.
 
 
Sedan hällde jag grönsakerna i en kastrull och mixade med handmixern. Blandade sedan ut med creme fraiche och smakade av med salt och peppar. Tyvärr var vi alla så hungriga när maten var klar att det inte blev några bilder på den färdiga rätten :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0