Balett tjafs

Jag minns inte om jag skrivit om balett tjafset som blev när vi kom tillbaka efter jul. Om jag har gjort det kommer här en påminnelse ;)
 
Dottern har alltid varit eld och lågor över baletten och haft jätte kul men efter jul har alltså något hänt. Hon är inte stor nog att sätta ord och förklara varför hon inte velat gå men jag har mina aningar. När vi kom till första klassen för iår var dottern visserligen trött eftersom vi den natten kommit från Sverige men hon var glad och såg fram emot baletten. Det är en kvarts paus mellan baby baletten innan och hennes klass och när de andra barnen blivit utsläppta brukar tjejerna i dotterns grupp gå in och "dansa" (läs springa) runt i dans studion tills alla kommit och det är dags att börja klassen. Jag såg inte precis vad som hände men dottern sprang till studion men kom tillbaka till mig och sa "Ms. C said its not time yet" och med det menade hon att dottern inte fick gå in i studion än. Dottern såg nästan skrämd ut och satte sig i mitt knä och tryckte och jag tror att det var där det gick fel. Hon måste ha känt att hon blev tillsagd när hon inte tyckte hon gjort något fel. Jag tror att tröttheten spelade in, kanske tog hon orden hårdare pga att hon var trött men jag kan förstå att hon inte förstog varför hon blev tillsagd när hon gjorde något som varit ok hela första terminen. Efter den gången har jag fått "tvinga" iväg dottern varje måndag. Det kanske låter hemskt men vi har sagt att om barnen bestämt att de vill göra en aktivitet måste man fullföra det man signat upp för. Man kan inte säga att man vill göra en massa saker och sen hoppa av...man måste ge allt en full chans innan man "får" sluta. I det här fallet kände jag ju även att hon kanske skulle få tillbaka glädjen om hon fick tillbaka förtroendet för balett fröken. Så var inte fallet och vi har haft nedräkning på hur många gånger det var kvar och nu är det alltså slut. Det har varit en del små incidenter under terminen också, Ms. C är ingen "bra" fröken. Hon har klara favoriter i gruppen och barnen märker av det. Nu får hon välja mellan att sluta dansa balett helt eller att köra dubbelpass med balett och hip hop, eller sluta med hip hop. Ms. V, barnens hip hop fröken som de båda avgudar har nämligen balettklass för dotterns åldersgrupp innan hip hopen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0