Jackpot!

Idag var dagen D, dagen då vi skulle få besked om vilka lärare barnen får nästa år. Det har spekulerats hit och dit bland alla föräldrar på hela skolan i ett par dagar. Precis innan det var dags att åka och hämta barnen började så emailen droppa in. Dotterns kom först, hon får Mrs. K, den lärare som våra samåkningskompisars pojke haft iår och hon är jätte gullig. Som lärar assistent kommer hon få Mrs. S, samma som sonen har haft iår, även hon urgullig och jag är säker på att dottern kommer älska henne. Strax därefter kom sonens email och han får Ms. W som är assisterande year leader för årskurs 1 och 2. Hon var och pratade på ett möte förra veckan om dotterns flytt från förskolan upp till första klass och verkade även hon riktigt gullig och trevlig. Jag fick genast känslan av att hon skulle kunna vara perfekt för sonen, jag tror hon kommer kunna se till hans potential och ge honom utmaningar. Jag vet inte riktigt vem som blir hans assisten men oavsett, snacka om jackpot!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0