Födelsedagsbakning

Dottern ska i år få fira sin födelsedag på lekland innan vi åker från Dubai och vi har bjudit in hela klassen. Barnen kommer vara fullt upptagna tills maten serveras men föräldrarna ska bjudas på kaffe, te och kaka. Man får ta in eget fika till föräldrarna så svensk som jag är tänkte jag baka själv. Tänkte mig två sorters kakor (av hård sort) och två sorters muffin. Just nu spekulerar jag i choc chip cookies samt mintchokladmuffins och äppelmuffins men så sprang jag på det här receptet på blogg.se. Vad tror ni? Äppelmuffins vs vitchoklad och jordgubbar? Kakidéer tas gärna emot också så klart!
 
Edit: Jag tror det blir choc chip cookies och såna där goda havre och russinkakor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0