Puma citat

Puman har sagt några oförglömliga saker de senaste dagarna.
 
¤¤¤¤¤¤
 
En morgon konstaterade jag att hon ätit sin frukost snabbt, dvs utan tjafs och tjat (hon är oftast väldigt seg och man får påminna henne att äta minst 10 gånger)
 
"Ja, jag är snabb som en gädda!"
 
¤¤¤¤¤¤
 
Min mosters man är en sån där som avgudar barn, och barn avgudar honom. Han busade så klart med både sonen och dottern och kittlade puman som när hon kom loss retades att han inte kom åt henne. Samtidigt försökte han locka dit henne igen och sa att jag ska inte kittla dig. Tydligen blir man väldigt klok när man fyllt fem för hon satte då morskt händerna på höfterna och utbrast "Jag är fem! Jag vet allt!"
 
¤¤¤¤¤¤
 
När vi gick på en liten "barnslinga" i skogen var hon på topp humör och skuttade fram bland stenar och på spångar och konstaterade att "alla vägar går till något roligt"!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0