Varm i hjärtat

Tänk att relativt små gester kan betyda så mycket. Vår Sverige resa blev ju verkligen en sista minutenresa och i helgen skulle ju min kusin ha sitt 25 års kalas som jag redan tackat nej till "lite långt att åka". Trots detta fixade hon glutenfri tårtbotten för att även jag skulle kunna äta. Nu kunde jag visserligen inte äta huvudrätten då buljongtärningen inte var ok men jag har inget emot att improvisera lite och tog med mig några grillade kycklinglår att äta till mitt ris. Att ta med lite grillad kyckling kändes inte som något stort besvär i jämförelse med att försöka fixa en tårtbit eller efterrätt att ta med sig! Jag åkte alltså hem från kalaset varm i hjärtat efter hennes ansträngning och efter att ha träffat hela tjocka släkten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0