Mys

Igår kväll träffade vi gamla kompisar på ett fik på strandpromenaden. Det var en av killarna maken pluggade till pilot med och hans fru med barn. Eftersom de pluggade i Spanien kallar vi gruppen "spanish group" och vi håller ihop och träffas med jämna mellanrum medans det finns vissa som vi träffar även utanför gruppen. Det här paret räknas definitivt till den gruppen. Det var jätte härligt att ses igen, deras två söner är urgulliga och pappan har en liten soft spot för flickor och puman var självklart inte sen att hänga på! De lekte pirater och hon ville alltid vara nära honom. Tyvärr glömde vi kameran men jag ska fota de söta pojkarna när vi träffas med hela gruppen imorgon kväll. Det blev en sen kväll så trots att kl är 7.30 sover barnen!
 
Idag vaknar jag upp till en mulen himmel men jag är säker på att det reder ut sig (och om det inte gör det gör det ingenting heller, det är varmt ändå!), vi ska ta en snabbis till stranden på förmiddagen och sedan är det "date night" för mig och maken. Farmor och farfar ska passa barnen och så vitt jag förstått ska vi även spendera natten på annat ställe! Barnen är lite små upprörda över att de inte får följa med men jag har förklarat att trots att vi älskar dem mer än något annat vill vi ju ibland vara A och R, inte mamma och pappa och hur vi ibland vill prata vuxensaker. Samtidigt som farmor och farfar självklart vill ha lite tid med dem också! Jag kan förstå dem till viss del, när vi bodde på Malta försökte vi komma ut en kväll i månaden utan barnen och då var de ju vana vid det så det var inga problem. Sen vi flyttade till Dubai har vi ju inte gjort våra egentidssaker på kvällarna utan passat på på dagtid, när barnen är i skolan så de har ju inte märkt av att vi gjort saker på egen hand. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0