Lider mot sitt slut...

Trots att vi i princip har två veckor kvar på vår sverige semester känns det som det lider mot sitt slut. Som vanligt är det med delade känslor....klart man längtar hem till vardagen med skola och aktiviteter för barnen. Och KB för mig så klart! Samtidigt känns det ju trist att tänka på hur länge det dröjer tills vi träffar familjen och vännerna igen.
 
Igår tog vi en heldag med shopping. Barnen tog det hela rätt bra och kämpade på när vi drog runt i alla möjliga affärer. Jag måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med det jag fick tag på. En fin tekanna, två långa kjolar, lite rea kläder till barnen och några sista goda glutenfria grejer från frysdisken att äta innan det bär tillbaka till glutentråkiga Dubai. Fick även hämtat upp de leksaker som jag beställde igår, kanonfina grejer! Vad kul det är att ge bort sådant man tycker är fint och gärna skulle velat ha själv till barnen.
 
Dagen avslutades med te i soffan med bästa barndomsvännen....kommer kännas tomt när vi inte kan ses lite när man tycker men samtidigt tänker jag att kanske är det så att man bjuder till lite extra just när man bara kan ses under en kort period?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0