IKEA och kalas

Maken skulle ha jobbat idag, en två dagarstur till Tunis men när jag kom ner imorse satt han på soffan och det visade sig att flygningen ändrats till en annan flygplanstyp så han blev hemma. Dock standby från kl 23 inatt till 7 imorgon bitti. Med lite bonus tid tillsammans bestämde vi oss för en tur till IKEA, lagom för barnen att leka en liten stund, en 2 kronors glass efteråt och sen hemåt. Alltid lika trevligt! Köpte badrumsskåp så nu ska det bli ordning och reda i vårat badrum. Barnens sängar är förresten uppmonterade och de har sovit ett par nätter i dem. Än så länge tror jag att vi alla är nöjda (men de kommer fortfarande in till oss på nätterna). Innan vi åkte på sommarlov brukade sonen vakna ca en timme efter nattning, helt hysteriskt gråtande och det gick inte riktigt att få kontakt med honom men under sommaren har det inte hänt en enda gång så jag har inte tänkt mer på det. Nu när vi är tillbaka har det börjat hända igen. Tog mig en funderare på vad som är annorlunda här mot i Sverige och kom då på att sonen sov i rummet brevid tvn när vi var hos mamma och att sonen var väldigt noga med att jag slog på tvn så det inte blev för tyst. Funderade om det kunde vara tysnaden som varit problemet. Att han vaknar till och inte hör något och då blir ledsen och orolig. Vi köpte därför en billig liten stereo som jag laddat med lugn och avslappnande musik som han nu i två nätter sovit med och inte ett ljud! Hoppas verkligen det håller i sig. Det "lustiga" i det hela är att jag var precis likadan som barn, ville alltid kunna höra mamma eller tvn när jag gick och la mig så jag har full förståelse för hur han känner.
 
Eftermiddagen spenderades sedan i trevligt svenskt sällskap för att fira 39 åringen (fast hon fyller imorgon!) och imorgon börjar skolan! Barnen har längtat hett efter den dagen och det ska bli spännande och kul att få köra dem imorgon. Bilder kommer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0