Star of the week

Vet inte om jag skrivit om det tidigare, men klasserna (iaf de yngre) på DESS har en klass mjukisdjur (i Year 1 faktiskt två). Dessa mjukis djur väljer varje torsdag ett barn som det ska följa med hem under helgen. Detta är ett barn som har utmärkt sig genom att jobba extra hårt och följa skolans golden rules (som handlar om att respektera varandra, fröken, skolan osv) dvs "star of the week". Varje torsdag när jag hämtat har sonen kommit ut med tårar i ögonen för att han inte fått med sig något djur hem. "Jag har varit sååå duktig". Stackars gossen....Jag har försökt förklara att han säkert har varit duktig men att andra barn också varit det. Hursomhelst igår hände det, rådjuret Fiona fick följa med honom hem och han skiner som en sol. Jag är star of the week repeterar han några gånger och Fiona följer med honom överallt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0