Like father like son

Ibland händer det något litet och man inser hur barnen är precis som maken (och mig). Häromdagen satt vi och åt wok här hemma. Dottern har kommit på att hon älskar att ha soya på sina nudlar (precis som jag) så flaskan stog på bordet. Sonen läser texten på flaskan och utbrister: "Mushroom soy, yuk, I never want to eat that" (precis samma ord hans far sa när han såg sojaflaskan för första gången) medans jag själv fnissar och förklarar att det inte smakar svamp av sojan. Sonen är inte helt övertygad men smakar ändå en kycklingbit från min skål. Ser sedan hur han lite smågenerat tittar på soja flaskan med menande blick. När jag frågar om han vill ha soja på sin mat säger han "Jaaaaa, det smakar ju inte alls svamp!" Tur att han kan erkänna att han hade fel dock..ibland undrar jag om maken kommit över att det är mushroom soy vi äter, han ser oftast väldigt skeptisk ut :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0