Kusin updatering

Jag tror inte ens jag har nämnt här på bloggen att barnen skulle få två kusiner i år. Att makens syster efter så många missfal äntligen hade klarat sig in i andra trimestern. De har haft så många problem och därför ville jag inte skriva något om det förrän vi visste att allt skulle gå vägen. I vecka 27 blev hon inlagd på sjukhuset då man upptäckt att bebisen inte växt som den skulle och när man kollade flödet i navelsträngen var det inte bra. Värdet ska tydligen ligga på 50 (vad man nu mäter det i), vid 100 måste bebisen ut och hennes värde låg på 95. De gav kortison för att förbereda lungorna på bebsien och har sedan dess haft henne under kontroll och vid nästa ultraljud hade värdet faktiskt förbättrats liiite och låg på 90. Idag hade hon dock börjat blöda så det blev snitt, 2½ månad tidigt. Tösen andades själv så fort hon kom ut så det ser iaf positivt ut än så länge och jag är såååå avis på maken som åker till Malta på jobb imorgon och om inte annat får träffa de nyblivna föräldrarna! All lycka till dem och hoppas vi kan komma iväg till Malta allihopa och träffa dem om inte allt för lång tid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0